Tuesday, October 31, 2017

Puzzle 36: Skyscrapers with a Twist (1-6)

So, I will start with a few announcements:
First off, as expected, I indeed was not the first to invent the Segrada puzzle. It is called Eulero, originally.
Second, I have started working, and therefore, will have less time to attend to this blog. Hopefully I'll be able to post frequently enough.

Now to the puzzle! This is skyscrapers, with a grid of 5X5, but the skyscrapers' heights are 1-6. So each skyscraper must appear in each row and in each column at most once.
The full rules for Skyscrapers are written below.

נתחיל בכמה הודעות:
קודם כל, כצפוי, מסתבר שהמציאו את סגרדה לפניי. הגרסה המקורית נקראת Eulero.
שנית, התחלתי לעבוד, אז יהיה לי פחות זמן להשקיע בבלוג. אני מקווה שעדיין אצליח לפרסם בתכיפות סבירה.

עכשיו לחידה! זאת חידת גורדי שחקים, עם לוח של 5X5, אבל גורדי השחקים יהיו בגבהים 1-6, וכל גורד שחקים צריך להופיע לכל היותר פעם אחת בכל טור ובכל שורה. 
החוקים המלאים של גורדי שחקים רשומים מתחת.



Fill in the grid, so that each row and each column contain each of the numbers from 1 to 6 at most once. The numbers inside the grid represent skyscrapers of those heights. A number next to a row or column, indicates how many skyscrapers from that row or column can be seen from that position. Taller skyscrapers block the view of shorter skyscrapers that are located anywhere behind them. There is a unique solution to the puzzle. 

מלאו את הטבלה, כך שבכל טור ובכל שורה כל מספר מהטווח 1-6 יופיע לכל היותר פעם אחת. המספרים בתוך הטבלה מייצגים גורדי שחקים בגבהים המתאימים. מספר ליד שורה (או טור) מציין כמה גורדי שחקים מהשורה (או הטור) אפשר לראות מהמיקום שלו. גורדי שחקים גבוהים מסתירים את גורדי השחקים הנמוכים יותר שנמצאים איפשהו מאחוריהם. יש לחידה פתרון יחיד.

2 comments:

  1. מזל טוב על תחילת העבודה החדשה!
    באשר לחידה, היא הייתה מאד קשה, בלי הרבה עוגנים להיאחז בהם. הייתי צריך לפתוח מעין עץ חיפוש אצלי על הנייר. אגב, בחידות כאלו אני תמיד תוהה אם להשתמש בידע שיש פיתרון יחיד כנתון. כאן יש אפשרות להשתמש בכך למשל, בהחלטה האם לשבץ במשבצת האמצעית 5 או 6. נשבץ 6 כי אם נניח בשללה שיש בה 5 בפיתרון הסופי, קל לראות שיהיה ניתן להחליפו ב-6. מרגע שמחליטים זאת, גם קל להסיק שאחת המשבצות הסמוכות לאמצעית מכילה 5, כי אחרת היה ניתן למקם במשבצת האמצעית את ה-5 בסתירה.

    ReplyDelete
    Replies
    1. האמת שקשה לי מאוד לדעת אם חידה שלי היא קשה או לא, כי אני בחרתי את הטריקים לשים בה...
      לגבי שימוש ביחידות הפתרון, אני משתמשת בזה הרבה כשאני פותרת חידות כאלה. זאת שיטה לגיטימית בעיניי.

      Delete